Fizikalna terapija

• omogućava razvijanje, održavanje ili obnavljanje pokretljivosti i funkcionalne sposobnosti pojedinca ili grupe tijekom cijelog života
  • cilj fizikalne terapije je poboljšanje zdravlja, prevencija i liječenje bolesti u okviru rehabilitacijskih mjera

Dijadinamske struje (DDS)

• dijadinamske struje smanjuju bol, poboljšavaju lokalnu cirkulaciju, smanjuju otok i upalu te poboljšavaju cijeljenje tkiva
  • primjenjuju se za akutna i kronična bolna upalna stanja, posttraumatska stanja, zglobne bolesti, izvanzglobni reumatizam

Interferentne struje (IFS)

• interferentne struje imaju analgetsko i resorptivno djelovanje, stimuliraju živčana vlakna, dovode do poboljšanja lokalne cirkulacije i poboljšanja cijeljenja kostiju
  • strana metalna tijela nisu kontraindikacija za primjenu interferentnih struja
  • primjenjuje se kod bolova različite etiologije, zglobne bolesti, izvanzglobni reumatizam, posttraumatska stanja, bolesti krvnih žila

Galvanizacija

• djeluje na živčane završetke odgovorne za prijenos boli tako da se bol smanjuje ili nestaje, izaziva proširenje krvnih žila što uzrokuje intenzivniji dotok krvi
  • primjenjuje se kod kroničnih reumatskih bolesti, neuroloških bolesti, bolesti krvnih žila i kao uvod u elektrostimulaciju

TENS (transkutana električno nervna stimulacija)

• djeluje na perifernoj i spinalnoj razini, ima analgetski učinak
  • inidkacije- bol različite etiologije, reumatske bolesti, ortopedske bolesti, posttraumatska stanja

Terapijski ultrazvuk

• konverzivna metoda dubinske termoterapije
  • na svom putu ultrazvučni valovi moraju se apsorbirati u energiju i na dubini 1-2 cm pretvaraju se u toplinu
  • djeluje na bol, smanjuje otok, poboljšava proces cijeljenja tkiva te opušta napete mišiće i omekšava miogeloze
  • primjenjuje se kod poremećaja mišićno-koštanog sustava, posttraumatskih stanja, na ožiljna tkiva, na rubove kroničnih rana i kod ostalih bolnih stanja

Magnetoterapija

• magnetoterapija povećava energetski metabolizam, dolazi do bolje iskorištenosti kisika, djeluje antiflogistički, antiedematozno te ima regeneracijski i reparacijski učinak.
  • primjenjuje se kod posttraumatskih stanja, nesraslih prijeloma, zglobnih bolesti, Sudeckove distrofije te kod bolova različite etiologije

Terapijski laser

• to je strogo usmjeren snop koherentne monokromatske (infracrvene, vidljive ili ultraljubičaste) svjetlosti
  • u fizikalnoj medicini se koriste laseri male snage koji ostvaruju biostimulativni efekt bez termičkog efekta i bez morfoloških promjena obasjanog tkiva
  • primjenjuje se kod ozljeda mekih tkiva, zglobnih bolesti i bolova različite etiologije

Infracrveno zračenje

• u terapijske svrhe koristimo ultraljubičaste zrake
  • učinak je površinski
  • primjenjuje se kod kroničnih bolnih stanja mišićno-koštanog sustava, kontraktura zglobova, povećane napetosti mišića i kao uvod u kineziterapiju

My dren

• kombinacija drenaže s analgetskim učinkom
  • preporučljivo kod umornih i otečenih ekstremiteta, oslabljenih mišića, pareze živaca, a poboljšava snagu mišića i cirkulaciju (naročito limfni optok)

Green press

• namijenjen je za upotrebu kod preventive i liječenja primarnog i sekundarnog limfedema, varikoziteta i stanja poslije ozlijeda.
  • green press uz pomoć mikroprocesorskog upravljanja visokotlačne pumpe upuhuje zrak u pneumatski odvojene, a mehanički povezane manšete. One se napuhuju i stišću omotani ekstremitet. Taj pritisak pomaže mišićnoj crpki i oslabjelim limfnim žilama tjerati zaostalu vensku krv i limfnu tekućinu s perifernih dijelova tijela natrag prema srcu. Tako indirektno djeluje najprije na odtok krvi, a direktno i na dotok te tako sprječava preveliko gomilanje tekućine u intersticiju, koje može prouzrokovati njihovo propadanje ili ozljedu živaca.
  • primjenjuje se kod primarnih i sekundarnih limfedema, posttraumatskih edema, kroničnih venskih insuficijencija, varikoznih vena, te za prevenciju venske tromboze

Elektrostimulacija mišića

• struja koja kontrahira mišiće električnim impulsima. Oni djeluju na mišić na način da reproduciraju prirodnu kontrakciju, takvu kakva se postiže fizičkom aktivnošću.
  • primjenjuje se kao uvod u kineziterapiju, kod periferne i centralne kljenuti, te kod mišićne atrofije uzrokovane neaktivnošću

Elektrostimulacija živca

• terapija niskofrekventnim strujama
  • upotrebljava se za podraživanje motoričkih i osjetnih živaca te za paretičnu muskulaturu